donderdag 5 september 2013

Donderdag 5 september - Lieve Kevin

Lieve schat,

anderhalf jaar zonder jou, 18 maanden, 78 weken, 548 dagen. Hoe ik het ook zeg, het maakt niet uit, ik vind het allemaal veel.
Elke dag ben je meerdere malen per dag in mijn gedachten, soms wat meer en soms wat minder. Het zou niet juist zijn te zeggen dat ik de hele dag aan je denk want dat is niet zo. Ik denk ook dat ik niet zou functioneren als dat wel zo was. Elke dag hebben we het wel even over je, een losse opmerking, het noemen van je naam, soms lang en uitgebreid. Soms kijken we elkaar alleen maar aan, woorden zijn niet altijd nodig.
Het gemis is als een extra dimensie die is toegevoegd aan ons leven. Het sijpelt overal tussendoor.
Net als rouw. Wat is rouw eigenlijk? Soms wordt er tegen me gezegd: je zit nog zo in de rouw.......Wanneer heb je genoeg gerouwd? Weet je dat dan ook? Of blijf ik de rest van mijn leven rouwen? Als rouwen synoniem is aan het verdriet, gemis, misselijk makende pijn en leegte denk ik niet dat ik op een morgen wakker wordt en opgelucht denk: zo, dat is klaar.......

Over tien dagen ben je jarig, zou je jarig zijn. Ik voel dat al lange tijd aankomen, denk er ook vaak aan. Op het moment dat augustus voorbij is en we september ingaan, voel ik de onrust in mijn lijf toenemen.
We hebben het erover hoe we deze dag gaan invullen. Het komt vast goed. We pakken het leven vast zoals het nu is, met jou verankerd in ons drieën.
Ons fijne gezin van vier naar drie...... je wordt zó gemist. Wat neemt leegte veel plaats in.


"Al zing ik duizend liedjes over dit gemis maar nog zou ik niet weten waarom toch
 dit gevoel voor altijd is"  Bløf - Zo stil



2 opmerkingen:

  1. Misschien is leegte, gemis en het verdriet wel rouw en is die rouw nu ongewild en ongevraagd een onderdeel van jullie leven geworden. Kan me goed voorstellen, dat dit overweldigende gevoel nog extra opgeladen wordt door komende dagen, die er echt toe doen.....
    Hoop, dat je er voor je gevoel een goede invulling voor weet te vinden en dat jullie elkaar op deze dagen nog extra weten te vinden in troost, liefde, steun en kracht, maar ook zeker ook met een glimlach.
    Sandra Meijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte gewenst morgen. Maar natuurlijk ook alle dagen die nog komen en waarop hij nog zo gemist wordt..

    BeantwoordenVerwijderen